איך לבחור שילובי צבעים לשמיכת טלאים – חלק ראשון

שילובי צבעים לשמיכת טלאים

אחת הבעיות הראשונות כשמתחילים לתפור שמיכת טלאים, היא בחירת צירופי הצבעים. לפעמים אני יכולה להיתקע עם זה כמה חודשים. יש כמה שיטות שאני משתמשת בהן ומאוד עוזרות לי. בפוסט הזה אני אכתוב על שתי דרכים נוחות לקיצור התהליך.

1. קולקציית בדים שמיועדת לשמיכות טלאים

הרבה מעצבי בדים יוצרים קולקציה ייעודית לשמיכות טלאים. מספר הבדים בכל קולקציה משתנה, בין 4-5 בדים ועד בערך 20 בדים שונים.

יתרונות: מאוד נוח, אני יודעת שהבדים יתאימו אחד לשני מבחינת הגוונים, הטון והסגנון שלהם וגם יש מבחר מאוד גדול – באמת עצום, של קולקציות שמתאים כמעט לכל סגנון שנרצה. סוג הבדים יהיה דומה ולכן גם אחרי הכביסות הצורה של השמיכה תישמר (הכי מבאס אם זה נהרס).

אפשר לקנות את כל הקולקציה כבר חתוכה לריבועים או פסים ארוכים ואז לבחור נקודתית את הבדים שמהם תרצי יותר.

חסרונות: בארץ אין כמעט מקומות לרכוש קולקציות ומה שיש מאוד מצומצם ויקר.

גם כשקונים בחו"ל, המחיר יקר יותר (ויש משלוח והכל).

דוגמאות
1. הקולקציה הזו נקראת Hi De Ho של Me and my sister , אהבתי את צירופי הצבעים והסגנון המודרני וקניתי ממנה המון – תפרתי שתי שמיכות גדולות ועוד 3 שמיכות תינוק, אני חושבת שהיא אחת הקולקציות היפות.

2. השמיכה הזו מבוססת על קולקציה קטנה, רק ארבעה בדים, הוספתי שני בדים – תכלת וצהוב חיוור.
דוגמת הטלאים נקראת Window attic ובתרגום חופשי – חלון בעליית הגג.

3. ועוד קצת שמיכות שתפרתי מתוך קולקציות:

2. התאמה לצבעוניות מסויימת – שמוצאת חן בעינייך

דרך אחרת, וזולה יותר היא לבחור בד שאת אוהבת את שילוב הצבעים שבו, זו יכולה להיות חולצה, שמלה אהובה, או כל בד שהוא, ואז להתאים בדים אליו.
מרגע שבחרת את הבדים אפשר 'להוציא' את הבד המקורי ולהמשיך עם הבדים שבחרת או להשתמש בו כחלק מהדוגמא.

יתרונות: כל סוג של בד יתאים כי מה שמעניין אותנו זו הצבעוניות שיש בו, התאמת הצבעים תבטא את האישיות שלך הרבה יותר מאשר קולקציה מוכנה (למרות שיש כאלה נהדרות ממש) ואם מצאת בד לקווילט שאת מאוד אוהבת – זו אחת הדרכים להשתמש בו.

את הפעולה הזו של התאמת בדים אפשר לעשות המון פעמים ובכל פעם זה יצא אחרת, צירופי הצבעים יהיו שונים קצת.

חסרונות: יכול לקחת המון זמן, זה יכול להיות מורכב למצוא את צירוף הבדים שיתאים. יש אצלי כמה בדים במדף שנמצאים חודשים ולפעמים שנים עד שאני מוצאת את צירופי הבדים שמוצאים חן בעיני.

אם בחרת בשיטה הזאת – הטיפ שלי הוא לבחור בדים באותו גוון כמו במקור אבל עם טון קצת שונה ולשחק עם הדוגמאות של הבדים.

דוגמאות
1. את השמיכה הזו סיימתי לא מזמן, הבד ממנו לקחתי השראה נמצא אצלי לפחות שנתיים. השמיכה יצאה דווקא עם אישיות לגמרי משל עצמה 🙂
הבד המקורי מאוד פרחוני אבל החלטתי על סגנון מודרני עם דוגמאות גאומטריות פשוטות – נקודות קווים ומשבצות.

2. בשמיכה הזו, מצאתי בד (מקסים!!) שמיועד למסגרת וכך אכן השתמשתי בו. בחרתי לקחת את השמיכה לכיוון הפסטלי יותר (לא השתמשתי בגוון הכתום של הפיטריה).

עד כאן שני 'קיצורי דרך' לגיטימיים לחלוטין לבחירת הבדים לשמיכת טלאים. מקווה שנהנית. בפוסט הבא אכתוב על דרך נוספת לבחירת בדים תוך שימוש בגלגל הצבעים.